Grupa Terapeutyczna dla dzieci "Miasteczko"

GRUPA TERAPEUTYCZNA DLA DZIECI
"Miasteczko"

"Miasteczko" - terapia grupowa dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej

"Miasteczko" to nowy cykl zajęć grupowych skierowany dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, które doświadczają trudności w relacjach z rówieśnikami i funkcjonowaniu w grupie.

Program terapeutyczny dla dzieci "Miasteczko" to autorski program terapii grupowej dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, oparty na idei nauki umiejętności społecznych poprzez doświadczenie, współdziałanie i zabawę.

Podczas cyklu spotkań dzieci wspólnie tworzą swoje własne, fikcyjne miasto - wymyślają jego nazwę, zasady, zawody i walutę. Każde dziecko pełni w nim określoną rolę, a wspólne działania stają się naturalnym polem do nauki relacji i współpracy.

W trakcie zajęć pojawiają się różne sytuacje społeczne - negocjacje, konflikty, podejmowanie decyzji i dzielenie się odpowiedzialnością.

To właśnie te momenty stają się punktem wyjścia do rozmowy o emocjach, potrzebach i komunikacji.

"Miasteczko" łączy elementy TUS (Treningu Umiejętności Społecznych) z podejściem psychoterapeutycznym, uwzględniając indywidualne tempo rozwoju i relacje uczestników.

Dla kogo?

Program jest przeznaczony dla dzieci, które:

  • mają trudność z nawiązywaniem kontaktu z rówieśnikami,

  • często przyjmują rolę "ofiary" w grupie,

  • wykazują nadmierną dominację lub zachowania agresywne,

  • zmagają się z lękiem, wycofaniem lub nieśmiałością,

  • mają kłopot z przestrzeganiem zasad społecznych,

  • potrzebują wsparcia w nauce regulacji emocji i stosowaniu konstruktywnych strategii społecznych.

Cele terapii:

  • zdobywanie pozytywnych doświadczeń w relacjach z rówieśnikami,

  • rozwijanie umiejętności rozumienia własnych i cudzych zachowań,

  • uczenie adekwatnych zachowań społecznych,

  • możliwość doświadczania akceptacji, wsparcia i współpracy w bezpiecznym środowisku,

  • stwarzanie przestrzeni do symbolicznego wyrażania emocji i odreagowania trudnych doświadczeń poprzez zabawę.

Organizacja zajęć:

  • Termin: luty/marzec 2026 - czerwiec 2026 - TRWA REKRUTACJA

  • Częstotliwość: raz w tygodniu, 2 godziny zegarowe

  • Grupa: 6-8 uczestników (grupa zamknięta - bez możliwości dołączania w trakcie cyklu)

  • Koszt: 250 zł /2 godziny zegarowe (płatność miesięczna, z góry)

  • Zapisy informacje do grup pod numerem telefonu:889 386 442 oraz 505 722 074

  • Rola terapeutów:

Terapeutki towarzyszą dzieciom, pomagając im w rozumieniu emocji, wspierając w wyrażaniu uczuć i poszukiwaniu konstruktywnych sposobów reagowania.

  • Prowadzące:

    • mgr Ewelina Gruszka - Wałęga - jest psychologiem, absolwentką pięcioletnich studiów magisterskich na kierunku psychologia w Lublinie, o specjalności psychoprofilaktyka i pomoc psychologiczna. Ukończyła kurs Trenera Umiejętności Społecznych w Warszawie oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. Aktualnie kończy 4,5-letni kurs "Psychoterapia indywidualna i terapia rodzin ze szczególnym uwzględnieniem problematyki okresu adolescencji", organizowany przez Krakowską Fundację Rozwoju Psychoterapii im. Prof. Marii Orwid. Na co dzień prowadzi terapię psychologiczną oraz psychoterapię dzieci, młodzieży i rodzin, a także treningi interpersonalne dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami i szkołami, gdzie prowadzi konsultacje, zajęcia terapeutyczne oraz warsztaty psychoedukacyjne. Swoją pracę regularnie poddaje superwizji.

    • mgr Karolina Gliksman - dyplomowana psychoterapeutka, absolwentka całościowego kursu psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Pracuje z dziećmi, młodzieżą w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej I i II stopnia referencyjności w ZPS w Tarnowie, prowadzi terapię indywidualną, rodzinną i grupową. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej , pracuje pod regularną superwizją.

  • Rekrutacja:

    • Przed kwalifikacją do grupy odbywają się dwa spotkania kwalifikacyjne:

    • Konsultacja z rodzicem - 180 zł,

    • Konsultacja z rodzicem i dzieckiem - 180 zł.

Uczestnictwo w konsultacjach nie jest równoznaczne z przyjęciem do grupy. Kwalifikacja opiera się na rozmowie z rodzicami i dzieckiem, co pozwala ocenić, czy udział w terapii grupowej będzie w danym momencie najbardziej korzystny dla dziecka.

Wkrótce ruszą także kolejne edycje grup dla dzieci z klas IV-VI oraz VII-VIII - możliwość dołączenia będzie otwarta! Zapraszamy do kontaktu.